Webshop készítéskor elkövetett hibák

Szponzorált tartalom

Webshop készítés

Webshop készítés

A webshop készítés hallatán általában mindenkinek az online piac által biztosított lehetőségek jutnak eszébe. A webshop készítési folyamatot sokan nem tartják túl komplikáltnak, arra gondolva, hogy a webshopok tulajdonképpen boltok online változatát jelentik. Ilyen értelemben elegendő megbízni egy weboldalfejlesztő szakembert és a többi már csak üzleti kérdés. Azonban, ha jobban szemügyre vesszük a témát, egy webshop készítés és működtetés ennél sokkal összetettebb folyamat, és ha bizonyos tényezőket nem veszünk figyelembe, nagyon könnyű hibázni. Cikkünkben összegyűjtöttünk néhány gyakori hibát, amelyet webshop készítéskor el szoktak követni. Egy nagyon gyakran elkövetett hiba, ha elmarad a termékek URL-jének optimalizálása. Ebben az esetben a vásárlók nehezebben fognak megtalálni minket, vagy nagyobb eséllyel hagyják el az oldalt. A második gyakori hiba, amire kevesen gondolnak, az, ha termékünknek nem adunk egy hangzatos, jó címet.

Ugyanilyen fontos figyelni továbbá a jó felbontású termékfotókra, és termékleírásokra. Aki erre nem figyel, nehezebben tudja az oldalon tartani a vásárlókat, akiket a logikus, könnyen érthető információk érdekelnek a megvásárolni kívánt termékekkel kapcsolatban. A felhasználók többsége gyorsan lelépik azokról az oldalakról, ahol bármit komplikáltnak talál. Sok webshop esetében komplikált a rendelési folyamat, és a felhasználók ezért lépnek át más oldalra. Hatalmas hibát jelent továbbá kihagyni a közösségi megosztási gombokat, hiszen a felhasználók elérésének ez a legkézenfekvőbb módja. Sokan követik el azt a hibát, hogy nagy méretben akarják megjeleníteni termékeiket a webshop felületén. Ez sok esetben lelassítja az oldalt, és a felhasználók számára sem nyújt jó élményt. Kövessük inkább a kevesebb néha több elvet!