Szponzorált tartalom
Az életemről úgy általában elmondható, hogy mindigis tele volt kalanddal és élménnyel, hiszen évek óta dolgoztam különböző hajókon pincérként. A napfény, a sós tengeri szél és az állandó mozgás az, ami igazán éltetett. Bár mindig a hajón tartózkodtunk, az emberek cserélődése, a pörgés és minden, ami ezzel az életmóddal jár, nekem teljesen megfelelt és most is így van. Folyton csodáltam a kapitányokat, ahogyan magabiztosan és határozottan irányítják a hajókat. Egy nap, miközben az egyik hajón dolgoztam, rájöttem, hogy szeretnék többet: kapitány akartam lenni. Tudtam, hogy a Yacht Master jogsi megszerzése nagy kihívás lesz, de ez nem riasztott vissza.
Az első lépés azután, hogy eldöntöttem ezt az volt, hogy jelentkeztem egy tanfolyamra, ami egy elismert hajós iskolában zajlott. A tanfolyam magába foglalta az elméleti és gyakorlati képzést, navigációs ismereteket, meteorológiát és minden mást, amit egy skippernek tudnia kell. A legfontosabb azonban az volt, hogy felkészüljek arra, hogy egy 50 láb feletti katamaránt irányíthassak.
Az első napok kemények voltak. A Yacht Master jogsi elméleti képzése során rengeteg új információval kellett megbirkóznom. A navigáció bonyolult számításai, a tengeri térképek értelmezése és a különböző biztonsági előírások mind új kihívást jelentettek, hiába töltöttem el már ezelőtt is éveket hajókon. Szerencsére az oktatók türelmesek voltak, és mindig készek voltak segíteni. Az elméleti órák után gyakorlati feladatokat kaptunk, amelyek során különböző manővereket kellett végrehajtanunk a hajóval.
A legizgalmasabb gyakorlati rész az volt, amikor az éjszakai navigációt gyakoroltunk. Ez a kihívás teljesen új dimenziót adott a hajózásnak és rájöttem, hogy mennyire fontos a precíz és pontos munka. Az éjszakai vitorlázás során megtapasztaltam a tenger végtelen csendjét és nyugalmát, ami még inkább megerősítette bennem, hogy jó úton járok.
A kezdeti nehézségek ellenére persze idő közben egyre magabiztosabbá váltam. A hajó irányítása és a különböző manőverek végrehajtása már nem jelentett akkora kihívást, mint az elején. Az egyik legnehezebb feladat a katamarán irányítása volt. Egy 50 láb feletti katamarán sokkal nagyobb és összetettebb, mint amivel eddig hajóztam. Az első alkalommal, amikor a kormány mögé álltam, éreztem, hogy a szívem a torkomban dobog, de a gyakorlatok során egyre magabiztosabbá váltam.
Az a pillanat, amikor megkaptam a Yacht Master jogsi okmányát, leírhatatlan büszkeséggel töltött el, ugyanakkor nagy megkönnyebbülés volt. Tudtam, hogy mostantól készen állok arra, hogy skipperként irányítsak egy hajót.